zondag 29 juni 2008

16.Yellowstone (zondag)

Vandaag van Cody door het Yellowstone Park naar Montana. Wat je natuurlijk een park kan noemen, iets groter dan het Vrijbroek Park in Mechelen, Zo'n 100 km breed en 100 km lang. En of het de moeite was. Wat hebben we zoal gezien (buiten de mooie bergen, rivieren en dalen). Weerom de Priarie Dog, een Coyote (Priarie Wolf), een Osprey (Vis arend), een Bruine beer (uiterst uitzonderlijk) en Bighorn Sheeps. Voor de rest zijn er natuurlijk de fantastische geysers en het onnatuurlijke Mammoth Hot Springs Terrace. Ik heb uit honderden foto(s moeten kiezen, hier dan maar de top 10.

De rit naar Yellowstone vanuit Cody 1

De Matterhorn ? 2

Weer de lieve Priarie Dog 3


De Coyote 4

De Osprey (visarend) 5


Steamboat Geyser 6


Cistern Spring 7

Mammoth Hot Spring Terrace 8 en 9

De bruine beer 10

Een top 7 dus maar.
Morgen Yellowstone deel 2

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik zie er echt naar uit om alle foto's te zien. Die geyser vind ik wel mooi, maar dat hebben jullie ongetwijfeld ook gefilmd he? Dus dan kan ik die ik werking zien :)

Sommige smskes komen aan en andere niet, heb naar u ne mail gestuurd Bart :) Er sta een HEEL leuk weetje in :p

Amuseer jullie nog goed

Xxx Syl

Pieter, Kirsten en Eveline zei

Hoi hoi,
We zijn langs de oma en opa geweest, graag dan toch een kleine reactie van hun kant:
Ze verwachten na deze post een gigantische lading van fotos, ze hebben alvast het bedje opgemaakt, da je kan blijven slapen om alle fotos te kunnen tonen :) Ze zijn zeer benieuwd naar meer, en uiteraard wa groter, want onze primitieve presentaties is niet altijd alles hé.
Hun favoriete foto (en de onze ook wel) uit de top 10 is die 8en 9, die terassen. Als één van de 12 fotos voor de kalender van 2009 was da al ne goeie :) ->bij deze zou ik toch wel ne kalender laten maken.
En voor de rest de bergen, sneeuw, kleurschakeringen, vonden ze heel mooi.

Bij deze de groetjes van oma en opa
xxx